- صندلی اپراتور

صندلی اپراتور جرثقیل سقفی

کابین جرثقیل سقفی محفظه ای است که اپراتور در آن قرار می گیرد. صندلی جرثقیل سقفی در جرثقیل های سقفی و دروازه ای استفاده می شود. اپراتور در حرکت و کنترل جرثقیل، نیاز به دقت و امنیت دارد. هم چنین شرایط جوی سرما و گرما و آلودگی های محیطی نظیر گرد و غبار، خاک و ریز گرد ها در طراحی ساخت محفظه و صندلی کابین جرثقیل سقفی اهمیت دارد. طبعا متریال به کار رفته در محفظه ی جرثقیل و نوع ساخت آن نیز در حفظ ایمنی اپراتور نقش بسزایی دارد.

اجزای تشکیل دهنده ی محفظه جرثقیل

محفظه ی جرثقیل های سقفی و دروازه ای از قطعات بیرونی و درونی تشکیل شده اند.

فضای بیرونی : در فضای بیرونی کابین از شیشه های شفاف و نشکن با نوارهای لاستیکی که دور آن قرار می گیرد استفاده می شود. هم چنین رنگ محفظه نیز در بازرسی هایی که صورت می گیرد اهمیت دارد.

فضای درونی : در داخل کابین از قطعاتی نظیر جویستیک (برای کنترل فرمان)، صندلی با قابلیت تنظیم شوندگی و چراغ گردان به همراه آژیر به کار می رود. از آنجایی که که ارتباط اپراتور با محیط بیرونی مهم است در صورت به همراه نبودن بیسیم؛ برای راننده اپراتور میکروفن یا بلندگو تعبیه می شود. در کابین های پیشرفته از مانیتور متصل به دوربین های موجود در سایت برای مشاهده اپراتور استفاده می شود.

امکانات صندلی جرثقیل 

صندلی کابین جرثقیل سقفی دارای اهرمی برای تنظیم ارتفاع صندلی و راحتی اپراتور است. صندلی هم چنین از پشتی برای تکیه گاه راننده، در حین کنترل جرثقیل تشکیل شده است.